loading
  • Kergem: kuni -175 kg võrreldes praeguse versiooniga
  • Täielikult integreeritud: kohandatud istumisasend ja juhikeskne kokpit
  • Alati aktiivne: FlexRide veermiku juhtsüsteem ’‘Standard’’, ’‘Sport’’ ja ’‘Tour’’ režiimidega
  • Isikupärane: personaalseid seadistusi võimaldav ’’Sport’’ režiim ja iseõppiv tarkvara
 Rüsselsheim. Opel on andnud oma Insignia Grand Sportsile kõik, mida üks keskklassi sedaan parema sõidudünaamika ja elavama juhtimise jaoks vajab. Uustulnuk on eelmisest versioonist 175 kg kergem ning sellest lõikavad kasu nii juhitavus kui ka sõiduomadused. Sportlik Insignia on eelkäijast 29 mm madalam, rööbe on 11 mm suurem, ülendid oluliselt lühemad ja teljevahe 92 mm pikem – kõik see parandab suurel kiirusel sõites suunastabiilsust. Täiustatud FlexRide veermiku juhtsüsteem kohandab vedrustuse ja rooli tööd ning mootoripöörete vahemikku automaatselt või läbi valitavate režiimide ‘’Standard’’, ‘’Sport’’ ja ‘‘Tour’’. Seda süsteemi saab testida Nürburgringi legendaarsel Nordschleife ringrajal, mis on oma eriilmelise teekatte ning sirgete lõikude ja kurvide pideva vaheldumisega äärmiselt keerukas. Iga uus Opel läbib just siin oma viimased testid. Insignia peainseneri Andreas Zipseri meeskond sõitis Nürnburgringi testsõitudele maskeeritud prototüüpidega. 

Ning 21 kilomeetri pikkusel Nordschleife ringrajal koguti veel viimaseid parendusideid teel täiuslikult häälestatud auto poole.

“Kohe autosse istudes tajute, et Insignia on loodud puhtalt lehelt. Juhi integreeritus on erakordne ja aitab tal oma autot palju paremini tunnetada. Insignia on eelmisest versioonist palju elavam, vaatamata sellele, et mootor on endine,” ütles Zipser, kes ei jõua järgmisi kiireid ringe ära oodata.

 Peainsener suundub Insignia Grand Sportiga Nordschleifele. Peagi võtab ta sellelt viieukseliselt autolt viimast, sööstes raja sellele osale, mida tuntakse ka nime '’Brünnchen’’ all ning seejärel läbib meisterlikult autospordifännide seas kuulsa ’Pflanzgarteni’’. Opeli uus lipulaev on kiire. Zipser naudib uut, täpset ja kiirustundlikku roolivõimendit ning juhile suunatud kokpiti. Juhiiste on praeguse mudeli omast 3 cm madalam ning loob tunde, nagu oleksite osa autost - keskkonsool pakub lisatuge, näidikud on juhi poole pööratud ja kõik juhtseadmed on käeulatuses. Tulemuseks on sportautole sarnane juhtimisasend, mis sobib ideaalselt dünaamilisemaks sõiduks ka väljaspool Nürburgringi. Sportlikuma sõidustiili jaoks sobib ideaalselt FlexRide veermiku juhtsüsteemi režiim '’Sport’’: vedrustus on jäigem ning rooli ja gaasipedaali töö tundlikum. Lisaks sekkub ESP süsteem hiljem, andes juhile rohkem vabadust. Koostöös automaatkäigukastiga toimub kõrgema käigu valimine ’’Sport’’ režiimil hiljem – Insignia on täielikult dünaamilise sõidustiili jaoks seadistatud.

Nürburgringilt tagasi sõites saab juht olenevalt tee tüübist ja oma isiklikest eelistustest valida kolme režiimi vahel:

  • ’‘Standard’’: automaatne kontrollsüsteem valib sõiduki andurite poolt kogutud info põhjal kõige paremini sobiva seadistuse.
  • ’‘Tour’’: mugav vedrustus ja ökonoomsuse tagavad mootoripöörete seadistused - see režiim sobib muretuteks pikamaasõitudeks.
  • ’‘Sport’’: auto esiosa vajub pidurdamisel vähem alla, kere kalle on suurel kiirusel kurvis sõites oluliselt väiksem ja rool annab teeolude kohta paremat tagasisidet.

FlexRide süsteem kohandab vedrustust elektrohüdrauliliselt olenevalt teest ja sõidustiilist 500 korda sekundis ehk 30 000 korda minutis. Lisaks saab juht ’’Sport’’ nupu abil salvestada mällu oma isiklikke eelistusi rooli, gaasipedaali tundlikkuse ja vedrustuse seadistuse osas.  

“Adaptiivse veermikusüsteemi keskmeks on uus ’‘Drive Mode Control’’ tarkvara, mis analüüsib pidevalt anduritel ja seadistustel põhinevat infot ning tuvastab selle abil juhi sõidustiili. Seejärel optimeeritakse erinevate süsteemide tööd, et tagada sobivat veojõudu ja teelkäitumist,'' selgitas Zipser.

Näiteks kui Opel Insignia Grand Sport sõidab ’’Standard’’ režiimil ja juht otsustab käänulisel teel veidi julgemalt kurve võtta, tunneb tarkvara kiirendus- ja pidurdusinfo põhjal ära dünaamilisema sõidustiili. Selle tulemusel lülitab süsteem otsekohe veermiku ja mootoripöörete vahemiku sportlikule režiimile.

Tagasi ülesse